JOM JADI BIJAK HARI INI!



CURRENT CONTENT

Kempen " CSI Valentine Day"



Assalammualaikum wbr semua.

Tanggal 14 Februari 2011, maka genaplah dua tahun usia Kempen Jom Jadi Bijak yang sebelum ini dikenali dengan nama Kempen Anda Bijak Jauhi Zina, bermula dengan pelancaran Kempen ABJZ pada 14 Feb 2009 di Batu Pahat . 14hb Februari adalah tarikh yang kami pilih untuk majlis perasmian kempen ini di Negeri Johor pada 2009, adalah kerana bagi memberi peluang untuk kita semua ‘refresh’ balik tujuan dan matlamat utama Kempen Jom Jadi Bijak ini dilaksanakan. Terima kasih kepada semua pihak yang telah sama-sama menjayakan kempen ini selama ini. Muga Allah memberikan kita keikhlasan dalam menjayakan kempen ini,. Alhamdulillah lebih 80 program yang berkaitan telah dapat dilaksanakan dapat tempoh tersebut dengan hampir 12,000 orang peserta yang kebanyakkan para remaja dan belia telah dapat diteladani

InsyaAllah, muga Allah berkati usaha yang hanya sekelumitnya ini

Sekuntum BUNGA, sekeping kad dan sebungkus coklat. Sesiapa sahaja dengan mudah terbayangkan ritual-ritual ini dengan Hari Valentine. Masyarakat kita dewasa ini terutamanya golongan muda bersama dengan masyarakat seluruh dunia meraikan Mari Memperingati Kekasih atau nama universalnya ’Valentines Day’. Mereka berseronok dengan sambutan tersebut.

Ada apa dengan Valentine? Tanpa mengetahui sejarah asal, dengan sikap ’good follower’ begitu mudah dan bangga sama-sama meraikan Hari Valentine ini.

JK Pemuda Remaja Belia IKRAM Johor melancarkan Kempen ‘CSI VALENTINES DAY’. JOM JADI BIJAK sama-sama kita kenal ’DI SEBALIK TABIR VALENTINES DAY’ yang sangat menyimpang dengan prinsip Islam di mana perayaan anjuran Islam sebenarnya berupaya meniup ruh yang akan mendekatkan kita kepada Allah dan meneguhkan saf barisan umat Islam dalam era arus moden ini. Perayaan Islam tidak lapuk dek hujan dan tidak lekang dek panas kerana penghayatannya menyeluruh dan bertepatan dengan fitrah manusia yang snetiasa inginkan ketenangan, keselamatan dan kasih sayang. Ayuh ! Aktivis Remaja Belia IKRAM dan semua PEMUDA, mari sama-sama kita meyebarluaskan kempen ini.

.

Semoga artikel dan tazkirah DI SEBALIK TABIR ‘VALENTINES DAY’ dapat membantu kita semua mengenal apa sebenarnya sambutan Valentines Day itu dan seterusnya berfikir serta mengambil langkah bijak pada 14 Februari, terutama dalam usaha kita mengingatkan anak-anak muda ini.

InsyaAllah artikel yang berkaitan akan dibawa turun sebentar lagi selepas ini didalam FB JJB dan ikram-youth-johor dan serta dalam beberapa mailing list yang berkaitan

Kami berharap agar 14 Februari kali ini (dan tahun-tahun seterusnya) bukanlah di gunakan untuk menyambut Valentines Day, tetapi adalah bagi mengingatkan diri untuk menjadi seorang yang BIJAK, serta mengajak org lain dikeliling kita untuk sama-sama BIJAK.

Muga Allah Rahmati kita semua.

PakLong

Pengerusi

JKPRB IKRAM Neg Johor

No Response to "Kempen " CSI Valentine Day""