JOM JADI BIJAK HARI INI!





CURRENT CONTENT

Training Para Fasilitator

Assalamualaikum WRT WBT

Alhamdulillah, kempen ABJZ telah pun masuk bulan yang ke-4 semenjak dilancarkan pada bulan Feb yang lalu.

Permintaan semakin meningkat dari pelbagai pihak utk kita mengadakan kempen, majlis penerangan dan program yg berkaitan. Ini membuktikan bahawa masyarakat semakin risau dan perihatin terhadap masalah sosial yg dihadapi oleh remaja masa kini.

Justeru itu, team ABJZ JIMJ menyahut cabaran ini utk membantu masyarakat dengan kemampuan yang ada.

Team ABJZ mempunyai 2 pakej utk ditawarkan, pakej 4 jam dan pakej 29 jam, dan bermula Jun ini kami telah menerima banyak permintaan terutamanya utk pakej 29 jam. Utk pakej 1 1/2 hari, team ABJZ memerlukan bantuan tenaga dari anak-anak muda utk membantu mengendalikan program ini sebagai fasilitator. Inilah merupakan salah satu medan utk mereka berada ditengah-tengah masyarakat dan berdakwah kepada mereka yg berkenaan dengan penuh hikmah.

Sehubungan dgn itu, kami sekretariat ABJZ Johor telah mengadakan satu sesi training pada 25 Mei 2009 bagi bakal-bakal pengendali dan fasilitator program ABJZ yang terdiri daripada sukarelawan pelajar-pelajar IPT.

Kami telah berkongsi pengalaman dalam pengendalian program seumapama ini, agar kita dapat memberikan yg terbaik dan seterusnya mereka dpt membantu kami semasa musim cuti semester ini dalam mengendalikan program kempen ABJZ ini.

Kehadiran semalam seramai 16 orang amatlah dihargai dan semuga usaha yang kerdil seumpamanya ini dan pengorbanan serta usaha kita diberkati Allah hendaknya. Jazakumullahu Khairan Kathira diatas kerjasama semua.

PakLong
Pengarah Team ABJZ JIM Johor

1 Response to Training Para Fasilitator

May 26, 2009 at 6:13 PM

welcomewelcomewelcome.tak sabar untuk 1st 29 jam.lalala.seramseramsejuk.