JOM JADI BIJAK HARI INI!





CURRENT CONTENT

Kepala Bayi Berulat Dalam Tong Sampah


KUALA TERENGGANU 2 Nov. - Penduduk Kampung Banggol di Permaisuri, Setiu terkejut apabila kepala seorang bayi yang sudah berulat ditemui dalam sebuah tong sampah di kampung itu awal pagi ini.Dalam kejadian kira-kira pukul 1 pagi itu, seorang penduduk kampung berkenaan keluar membuang sampah dan menemui kepala bayi tersebut dalam tong sampah itu.Ketua Polis negeri, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, selepas menemui kepala tersebut, penduduk kampung berkenaan membuat laporan di Balai Polis Permaisuri kira-kira 45 minit kemudian. Berikutan laporan itu katanya, pasukan forensik dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu diarahkan ke tempat kejadian.
''Pasukan forensik hanya menemui kepala bayi yang dipercayai sudah berusia seminggu berdasarkan keadaannya yang berulat di dalam tong sampah berkenaan," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
Beliau berkata, pihak polis masih menyiasat mengenai punca kematian bayi tersebut.
Katanya, seorang wanita berusia 41 tahun dipercayai ibu bayi berkenaan ditahan di rumahnya di Kampung Banggol kira-kira pukul 3.30 pagi ini bagi membantu siasatan berhubung kejadian tersebut.''Wanita berkenaan yang sebelum ini merupakan seorang ibu tunggal telah rujuk semula dengan bekas suaminya beberapa bulan lalu.''Kes ini disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran," ujarnya. Sementara itu beliau berkata, kes rogol di negeri ini menunjukkan peningkatan dengan 140 kes dilaporkan dalam tempoh 10 bulan pertama tahun ini berbanding 128 kes dalam tempoh yang sama tahun lepas. Beliau meminta ibu bapa meningkatkan pemantauan ke atas anak-anak mereka terutama dalam musim cuti persekolahan tidak lama lagi.
''Jangan biarkan mereka terlalu bersosial dan pastikan mereka tidak keluar pada waktu malam bagi mengelak kejadian yang tidak diingini berlaku," ujarnya.
Utusan Malaysia : 3 November 2009


No Response to "Kepala Bayi Berulat Dalam Tong Sampah"