JOM JADI BIJAK HARI INI!





CURRENT CONTENT

Karnival Sukan & Anugerah Belia Bijak 2010

Alhamdulillah, pada 14hb Mac 2010 yang lalu, Kelab Belia JIM (KBJ) Johor telah mengadakan program Karnival Sukan & Anugerah Belia Bijak 2010 bersama Kelab Belia 4B (KB4B) Felda Taib Andak Kulaijaya. Program ini merupakan program susulan yang kedua kepada peserta Jom Jadi Bijak Felda Taib Andak. Program bermula jam 8 pagi dan berakhir pada jam 1.00 tengahari.




Antara aktiviti yang diadakan dalam program tersebut ialah perlawanan futsal & bola jaring antara pasukan dari KBJ Johor dengan pasukan KB4B Felda Taib Andak


Dalam perlawanan futsal KBJ Johor menghantar 2 pasukan sementara KB4B menghantar 3 pasukan. Pasukan FTA B berjaya menjadi juara & naib juara adalah pasukan FTA C.

Sementara dalam perlawanan bola jaring pula, 1 pasukan dari KBJ Johor dan 2 pasukan dari KB4B. Alhamdulillah pasukan KBJ Johor berjaya menjadi naib juara.

Selepas perlawanan futsal dan bola jaring, aktiviti diteruskan dengan acara sukaneka. Kemudian peserta berehat sebentar sebelum meneruskan aktiviti seterusnya iaitu Anugerah Belia Bijak dan penyampaian hadiah.

Majlis Anugerah Belia Bijak & penyampaian hadiah diadakan di Balairaya.



Majlis penyampaian sijil dan hadiah ini telah dipengerusikan oleh Saudara Mohd Said (Setiausaha KBJ Johor) merangkap Pengarah Program Karnival Sukan & Anugerah Belia Bijak 2010. Majlis anugerah dimulakan dengan ucapan dari Penghulu Felda Taib Andak, Hj Hanafiah dan diikuti ucapan dari Pengerusi Kelab Belia 4B Kulaijaya, Cikgu Ismail . Dalam ucapan mereka, mereka sangat mengharapkan agar KBJ Johor atau JIM dapat mengadakan aktiviti dan program bersama belia Felda Taib Andak secara berterusan. Dan seterusnya ucapan dari Pengarah KBJ Johor, Hj Aminuddin. Dalam ucapannya itu, dimaklumkan jadual aktiviti susulan setiap bulan sepanjang tahun 2010 bersama Kelab Belia 4B Felda Taib Andak.





Kemuncak program ialah penyampaian sijil kepada peserta-peserta Jom Jadi Bijak yang telah diadakan di Tiram Indah Village , Ulu Tiram pada bulan Dis 2009 yang lalu . Majlis berakhir dengan acara penyampaian hadiah oleh Encik Hadzir, selaku Pengerusi Kelab Belia 4B Felda Taib Andak, kepada juara dan naib juara futsal, bola jaring serta kumpalan yang mendapat mata tertinggi dalam acara sukanneka.

Bagi pihak KBJ Johor, jazakallahu khairan kathira kepada semua warga JIM samaada negeri atau daerah yang telah banyak membantu atau turut serta bersama-sama dalam program ini. Semoga usaha yang dilakukan ini menambahkan lagi ruang untuk kita beramal kepada masyarakat dan mendapat keredhaan Allah SWT.

Salam kasih: Khalid Liman@ Pak Kay

No Response to "Karnival Sukan & Anugerah Belia Bijak 2010"