JOM JADI BIJAK HARI INI!





CURRENT CONTENT

Pameran Sempena Maulidur Rasul

Assalamualaikum wrt wbt

Alhamdulillah, satu lagi aktiviti penglibatan KBJ di dalam masyarakat telah pun selesai dilaksanakan. Pada 27hb Feb, KBJ telah berganding bahu dengan Wanita JIM Daerah Johor Bahru di dalam karnival bersempena Sambutan Maulidur Rasul di Masjid Taman Universiti.

Penjaga gerai KBJ/JJB

Lanjutan daripada penyertaan KBJ dlm Karnival Sukan Masjid Tmn U pada 20hb, KBJ telah mengambil peluang ini bagi meluaskan sayap dan mempamerkan kewujudan KBJ itu sendiri dalam masa yang sama, mengadakan pameran mengenai Kempen Jom Jadi Bijak.

Pameran dan gerai mula beroperasi seawal jam 8.30pg dengan pengagihan flyers KBJ, flyers JIM, WJIM,  komik Anda Bijak Jauhi Zina dan flyers Valentines Day yang lepas. Kami juga berkesempatan mempromosikan kempen JJB dan blog pada mereka yang bertanya ttg bagaimana untuk melibatkan diri bersama KBJ.

Pelapis dari Kelab Kanak-Kanak Islah yang hebat

Disamping mengagihkan flyers JIM, mereka yang bertugas juga telah membantu menjaga gerai WJIMJB yang menjual berbagai barangan berunsur Islami, termasuklah buku-buku dakwah, tafsir Quran, tudung, baju labuh dan sebagainya. Di sinilah kami boleh lihat betapa dahaganya masyarakat skrg akan pakaian yang berunsur menutup aurat, terutamanya baju sukan labuh.

Alhamdulillah, sebagai penghibur kami yang menjaga gerai, kami berkesempatan mendengar persembahan nasyid oleh dua kumpulan pelajar sekolah iaitu Najahan dan kumpulan gabungan SMK Tmn Universiti. Di antara solo kumpulan SMK Tmn Universiti merupakan peserta Kempen Jom Jadi Bijak beberapa minggu yang lepas.

Alhamdulillah ramai pelanggan dan pengunjung gerai terutama Alumni peserta JJB /KBJ dan juga fans FB dan pelawat blog. Terima kasih buat mereka yang terlibat,  Hari yang panas terik itu byk menguji kesabaran dan keimanan kami yang bertugas.

Tak lupa juga pada mereka yang membantu menjadi urusetia explorace dan sukaneka, termasuklah Safwan, Yunus, Afifah KB, Nabihah H, Izzah Norkhair, adik-adik usrah Insyirah dan yang lain-lain. Semoga pengorbanan kita ikhlas dah diterima Allah sebagai ibadah InsyaAllah.

Terima Kasih juga pada Pak K dan Paklong yang datang singgah sebentar ke tempat kami. Tak lupa juga pada mereka yang berdoa dari jauh.


Yang melaporkan,
KakMyra
KBJ/JJB
Johor

No Response to "Pameran Sempena Maulidur Rasul"