JOM JADI BIJAK HARI INI!





CURRENT CONTENT

AKTIVITI-AKTIVITI UNTUK KEKAL BIJAK

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani
Assalammualaikum wbt.. apa khabar semua?..diharap sihat-sihat selalu..Alhamdulillah kita masih diberi nikmat untuk hidup di dunia ini dan terus menjalankan tanggungjawab kita sebagai khalifah Allah swt dan sebagai hambanya yang taat..insyaAllah..Alhamdulillah, pada bulan ini Kelab Belia JIM Johor (peneraju Kempen JJB) akan mengadakan beberapa aktiviti untuk santapan semua. Diharap aktiviti ini menjadikan diri kita lebih bijak dan terus bijak sehingga ke syurga..Jom kita tinjau apa aktiviti berikut :

1. PALESTIN - Kami Bersamamu
TARIKH : 15 April 2010
MASA : Lepas Isyak
TEMPAT : Masjid Jamek Felda Taib Andak, Kulaijaya
PENCERAMAH : Dr Mohd Zain Kandar ( SU Aqsa Sharif Pusat )
ANJURAN : Kelab Belia JIM & Gerakan Belia 4B Felda Taib Andak
AKTIVITI : Ceramah,Kutipan Sumbangan, Jualan & Jamuan Makan.
JOM ramai-ramai bersama kami di Felda Taib Andak.


2. BPRIMA - Belia Prihatin Masyarakat

Rasulullah SAW bersabda: Dari Abdullah bin Amr, dia berkata: seorang lelaki datang kepada Rasulullah, lalu berkata: "Wahai Rasulullah, aku datang untuk berjihad bersama baginda kerana aku ingin mencari redha Allah dan hari akhirat. Tetapi aku datang kesini dengan meninggalkan ibu bapaku dalam keadaan menangis". Lalu sabda baginda: "Pulanglah kepada mereka. Jadikanlah mereka tertawa seperti tadi engkau jadikan mereka menangis" (Riwayat Ibnu Majah). Berdasarkan hadis di atas, sangat jelas bahawa Baginda Rasulullah SAW meletakkan kedudukan ibu dan ayah di tahap yang paling tinggi. Insan yang sangat istimewa, sehingga dinyatakan bahawa syurga di tapak kaki ibu. Namun dengan kebejatan hidup masyarakat kini, golongan tua ini makin terpinggir, makin terbiar dan tersisih dari kehidupan anak-anak. Bukan wang ringgit yang mereka pinta, cukuplah secebis kasih sayang yang boleh mengembirakan mereka selagi hayat dikandung badan.

Melihat kepada situasi ini, Kelab Belia JIM Johor rasa terpanggil untuk bersama-sama memberi keperihatinan kepada golongan seperti ini.

Tarikh :- 24 April 2010
Masa : 8.30pg - 1.00tgh
Tempat ; Kempas Johor Bahru
Anjuran : Kelab Belia JIM

sesiapa yang berminat untuk bersama kami dalam aktiviti ini bolehlah hubungi :-

1. En Khalid Liman
(pakkay68@gmail.com)
Timbalan Pengarah 1
Kelab Belia JIM Johor
2. Cik Rafidah Mahat
(rafidahmahat_jb@yahoo.com.my)
Timbalan Pengarah II
Kelab Belia JIM Johor

Sekian, akhir kata sedikit renungan untuk diri saya sendiri dan semua..
6:125. Sesiapa yang Allah menghendaki untuk memberikan petunjuk, Dia melapangkan dadanya untuk Islam; sesiapa yang Dia menghendaki untuk disesatkan, Dia membuatkan dadanya sempit dan sendat, seakan-akan dia mendaki ke langit. Begitulah Allah meletakkan kotoran kepada orang-orang yang tidak mempercayai. Semoga kita sentiasa diberi petunjuk olehNYA untuk selalu melakukan kebaikan..amin ya Rabb...

KakSiti

No Response to "AKTIVITI-AKTIVITI UNTUK KEKAL BIJAK"