JOM JADI BIJAK HARI INI!





CURRENT CONTENT

ABJZ@SMK Benut 29 Jam

Assalamualaikum WRT WBT dan Salam Sejahtera.

Yo yo yo adik-adik! KakMyra kini kembali mengupdate blog ABJZ Johor. Asyik tanye khabar dalam BM je, kali ni akak nak tanye khabar dalam bahasa lain pula. Kaifa Haluk (Bahasa Arab) ? Ni Hao Ma (Mandarin) ?

InsyaAllah kami semua mendoakan kesejahteraan adik2 semua. Dalam keadaan negara kita dilanda pelbagai wabak penyakit ni, kami semua mendoakan juga adik2 semua sehat2 belaka, bebas dari sebarang virus.

Kali ini, KakMyra datang lagi melaporkan program 29 jam yang telah berlangsung minggu lalu. Alhamdulillah pada 1 & 2 Ogos 2009, Team ABJZ Johor telah menjejakkan kaki ke SMK Benut Pontian. Berbekalkan 22 sukarelawan dari Kelab Belia JIM (KBJ) dan Kelab Remaja JIM (KRJ) dari 3 daerah (Pasir Gudang, JB dan Pontian), Team ABJZ telah melaksanakan program di sekolah ini tanpa sebarang kecederaan dilaporkan.

Peserta Kempen ABJZ kali ini terdiri daripada 80 orang pelajar sekolah tersebut, termasuklah 50% daripadanya dari kalangan anak-anak orang asli.

Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua sukarelawan KBJ dan KRJ, termasuklah Paklong, Pak Lan, Pak K, Pak Arab, Cikgu Khalid, Cikgu Sham, Cikgu Sham, Abg Azan, Abg Adib, Abg Safwan, Abg Anas, Abg Bob, Abg Farok dan Abg Acap.

Tak lupa juga kepada kaum hawa: Kak Fida, Kak Myra, Kak Liza, Kak Ani, Kak Sarah, Nabihah, Shahirah dan Aisyah.

Semoga jasa kalian semua di balas oleh Allah Ta'ala dan dikira sebagai ibadah InsyaAllah.

Kepada adik2 SMK Benut, ingat pesanan Paklong hari tu: Jaga solat, sebelum buat apa2 ingat mak ayah, dan dapatkanlah keberkatan ilmu dari cikgu-cikgu.

Allah maha penyayang & Allah maha pengampun. Moga Allah mengampunkan dosa-dosa adik2 & kami juga, Moga Allah beri kekuatan pada semua utk kembali ke pangkal jalan & kekuatan jua pada kami untuk meneruskan ‘tugas’ kami.

Moga Allah terima amal kita ni & hidayah Allah utk kita semua.

Penyerahan Banting ABJZ kepada pihak sekolah

Barisan para pengendali, fasilitator dan guru-guru

Kami BIJAK jauhi zina! Anda bagaimana?

1 Response to ABJZ@SMK Benut 29 Jam

August 6, 2009 at 2:29 AM

nak jadi bijak gak.