JOM JADI BIJAK HARI INI!





CURRENT CONTENT

Salam Merdeka!

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh, adik-adik yang dikasihi fillah!

Rasanya belum terlambat lagi untuk Kak 'Abyd ucapkan Selamat Menyambut Kemerdekaan ke-52! Pasti ramai yang gembira dengan Hari Kemerdekaan Malaysia ini. Mana taknya, sekolah pun ditutup selama satu hari, kaaan.. Betul tak? *wink*

Adik-adik,

AlhamduliLlah, Allah telah kurniakan keizinan untuk kita menyambut kemerdekaan negara kita buat kali ke-52. Yang membuatkan ianya lebih bermakna ialah Hari Kemerdekaan ini disambut dengan ketibaan Ramadhan al-Kareem. Bukan sekadar Allah izinkan untuk kita meraikan Hari Kemerdekaan, tetapi juga menikmati keindahan dan ketenangan Ramadhan! Masha Allah, seronoknya!

Bersempena dengan sambutan yang istimewa ini, Kak 'Abyd harapkan, biarlah kemerdekaan kali ini direnungi maksudnya secara mendalam oleh kita semua. Di saat kita merdeka dengan hasutan Syaitan pada bulan penuh barakah ini, mari kita sama-sama berdo'a agar Allah tetapkan hati kita dalam kesucian agar Ramadhan kali ini menjadi pendorong untuk kita semua berubah ke arah kebaikan dan membentuk jiwa soleh wa musleh yang merdeka daripada kemaksiatan.

Apa yang penting, adik-adik? Jiwa merdeka! Merdeka daripada apa? Daripada sifat Mazmuumah (perbuatan negatif), insya'Allah.

Moga-moga dengan sambutan kemerdekaan pada 31 Ogos 2009 dan pada bulan Ramadhan ini, jiwa merdeka kita semua terasa lebih kuat dan ringan untuk beribadah. Solat terawih, tadarrus jangan lupa! Ha, lagi satu.. Masa berbuka puasa, banyakkan berdo'a dan bersyukur sebab ALlah izinkan kita berpuasa penuh pada hari ini dan Allah berikan kita rezeki untuk berbuka. Makan pun bersederhana tau!

Akhir kata daripada akak, jom sama-sama memerdekakan diri kita!

Merdeka!
Merdeka!
Merdeka!

Kita bijak untuk merdeka!

Salam Merdeka,
Kak 'Abyd

No Response to "Salam Merdeka!"