JOM JADI BIJAK HARI INI!





CURRENT CONTENT

Cekik Anak Sampai Mati

METRO
Oleh Mohd Nur Asnawi Daud

SEREMBAN: Bimbang rahsianya terlanjur dengan teman lelaki terbongkar, seorang wanita didakwa bertindak kejam apabila tergamak mencekik bayi yang baru dilahirkan di sebuah rumah di Labu di sini, sebelum menanamnya di kawasan hutan berhampiran.

Wanita berusia 20-an itu bersalin di rumahnya 9 Disember lalu dan perbuatan kejamnya terbongkar selepas ada individu menghubungi polis untuk memaklumkan kejadian itu kira-kira jam 1 tengah hari, kelmarin.

Harian Metro difahamkan, sepasukan anggota polis yang menerima maklumat bergegas ke tempat kejadian dan cuba mengesan lokasi mayat bayi malang itu ditanam, namun tidak menemuinya.

Selepas melakukan siasatan, polis membawa wanita itu ke hospital untuk menjalani pemeriksaan bagi memastikan sama ada dia bersalin atau sebaliknya.

Bagaimanapun, wanita itu enggan menjalani pemeriksaan dipercayai bagi mengelak tembelangnya menanam bayi berkenaan terbongkar.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin, berkata rahsia itu bagaimanapun terbongkar juga apabila penduduk kampung yang mengetahui kejadian itu turut membantu polis melakukan usaha mengesan lokasi mayat bayi malang itu ditanam.

“Akhirnya, penduduk menemui bungkusan kain berbau busuk di belakang rumah terbabit dan memaklumkan kepada polis untuk tindakan lanjut kira-kira jam 7.30 malam kelmarin.

“Polis kemudian menahan wanita yang tidak bekerja itu untuk membantu siasatan,” katanya ketika dihubungi di sini.

Difahamkan, wanita itu mendakwa bersalin ketika hendak membuang air kira-kira seminggu lalu sebelum mencekik dan menanamnya di hutan berhampiran.

Apabila menyedari tembelangnya terbongkar, dia menggali semula mayat bayi itu sebelum mencampaknya di tepi pagar rumah.

Menurutnya, polis masih menjalankan siasatan lanjut mengenai kejadian itu dan wanita terbabit kini direman sehingga Isnin ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 309B Kanun Keseksaan kerana kesalahan membunuh anak.

Polis meminta kerjasama orang ramai yang mempunyai maklumat supaya tampil bagi membantu siasatan dengan menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban di talian 06-6033222 atau balai polis berhampiran.

No Response to "Cekik Anak Sampai Mati"