JOM JADI BIJAK HARI INI!



CURRENT CONTENT

CSI Valentines Day

Assalammualaikum semua.

Tanggal 14 Februari 2010 genaplah setahun usia Kempen Jom Jadi Bijak dulu dikenali dengan Anda Bijak Jauhi Zina. Pelancaran ABJZ pada 14 Feb 2009 di Batu Pahat .Terima kasih kepada semua yang telah sama-sama menjayakan kempen ini selama ini. Muga Allah memberikan kita keikhlasan dalam menjayakan kempen ini,InsyaAllah.

Sekuntum BUNGA, sekeping kad dan sebungkus coklat. Sesiapa sahaja dengan mudah terbayangkan ritual-ritual ini dengan Hari Valentine. Masyarakat kita dewasa ini terutamanya golongan muda bersama dengan masyarakat seluruh dunia meraikan Mari Memperingati Kekasih atau nama universalnya ’Valentines Day’. Mereka brseronok dengan sambutan tersebut.

Ada apa dengan Valentine? Tanpa mengetahui sejarah asal, dengan sikap ’good follower’ begitu mudah dan bangga sama-sama meraikan Hari Valentine ini.

Sehubungan dengan itu sempena sambutan 1 tahun JJB , Sekretariat Kempen JJB melancarkan Kempen ‘CSI VALENTINES DAY’. JOM JADI BIJAK sama-sama kita kenal ’DI SEBALIK TABIR VALENTINES DAY’ yang sangat menyimpang dengan prinsip Islam di mana perayaan anjuran Islam berupaya meniup ruh yang akan mendekatkan kita kepada Allah dan meneguhkan saf barisan umat Islam dalam era dan arus moden ini. Perayaan Islam tidak lapuk dek hujan dan tidak lekang dek panas kerana penghayatannya menyeluruh dan bertepatan dengan fitrah manusia yang snetiasa inginkan ketenangan, keselamatan dan kasih sayang.

Ikuti Kempen ’CSI VALENTINES DAY’ yang bermula hari ini di blog kami
http://jomjadibijak.blogspot.com dan Facebook Jom Jadi Bijak..

Muga ada manafaatnya.

Jom bersama-sama dengan kami....

Paklong
JJB JIM Johor

No Response to "CSI Valentines Day"