JOM JADI BIJAK HARI INI!



CURRENT CONTENT

Program Sehari Bersama WJIM Muar (JJB dan Forum)

Salam,

Wanita Jim Muar telah menjayakan program sulungnya 'Sehari bersama Wanita JIM' yang mengandungi komponen JJB dan Forum Wanita di Era Globalisasi, Ayu, Berilmu dan 'Super' Iman khusus untuk para pelatih di Kolej Kejururawatan Hospital Pakar Sultanah Fatimah , Muar pada Sabtu 6/2/10 baru baru ini. Program bermula seawal 8 pagi dan dimulakan dengan ucapan aluan dari Ketua Wanita JIM Muar, Puan Sazira Abd Aziz dan dirasmikan oleh Wakil Pengarah Kolej Kejururawatan. Peserta yang terdiri dari seramai 120 orang jururawat pelatih tahun akhir dan tahun pertama telah dipilih oleh pihak Kolej. Program JJB (ABJZ) dikendalikan oleh Dr Noorjihan dan Dr Norlaili dari jam 9 pagi hingga 1.15 tengahari, dibantu oleh warga WJIM dan JIM Muar dan juga oleh para pelatih jururawat sendiri (terutamanya bab Chickie Dance..misi- misi cukup hebat)

Peserta khusyuk mendengar...
Dapat disimpulkan , sambutan dan kefahaman oleh para pelatih ini amat baik, dilihat dari penyertaan mereka dalam semua aktiviti. Selepas rehat tengahari, kami mengadakan Forum bersama para pelatih Jururawat dengan menjemput Timbalan Ketua Wanita JIM Melaka Dr Maimunah dan Ustaz Nahrawi dari Segamat , manakala moderatornya Dr Abd Halim Shibghatullah. Tema yang dipilih bersangkut paut juga dengan program JJB yang telah dijalankan pada paginya. Forum ini dilihat begitu memberangsangkan apa lagi dengan persembahan PP dan multimedia yang disediakan oleh Dr Maimunah yang mengupas tajuk forum dengan begitu mendalam dan menarik. Tidak kurang juga kupasan tajuk oleh Ustaz Nahrawi yang meninjau tajuk forum dari aspek berbeza seorang lelaki. Perkongsian ilmu ini dilihat sebagai pembuka mata dan menganjak paradigma semua peserta ke satu pengalaman ilmu yang baru, malah mereka masih bertahan sehingga ke jam 4.15 petang berforum. Sebagai selingan dalam majlis, persembahan nasyid diadakan oleh kumpulan RKS Puteri yang mendendangkan lagu Puteriku Sayang dan Segenggam Tabah.

Forum...

Program disusuli oleh majlis membaca ikrar ABJZ dan penyerahan banting ABJZ kepada pihak kolej dan diikuti oleh sesi bergambar bersama WJIM dan Pelatih Jururawat. Majlis berakhir jam 5.30 petang. Semasa bersalam-salaman dengan adik adik jururawat , ramai yang menunjukkan reaksi positif dari program ini, dan ada yang berharap akan dapat bersama lagi dalam program-program JIM yang lain..Insya Allah, moga bertemu lagi....


Penyerahan banting...
Sedikit perkongsian pengalaman dari;
NoorjihanMuar

No Response to "Program Sehari Bersama WJIM Muar (JJB dan Forum)"